MAXI

jag är tillbaka i norrköping och jag inleder den första helgen med att vara på maxi i typ 3½ timme. Det är för härligt.. Hela idéen med att ha ett stort jäkla område rätt långt utanför centrum med en massa butiker som man i princip bara kan komma till med bil (bussen går ju, men det är inte speciellt smidigt att släpa 4 fulla icakassar på den) jag köper inte konceptet för fem öre. Och det tog tid att komma dit för det var låång bilkö till själva parkeringen. Visst, det är lördag, men vad är det för fel på stan? och enligt mamma kommer de folk från katrineholm för att handla där ;O det är ju rent ut sagt helt sjukt. Jag menar, h&M, cubus och butikerna som finns där är ju inte helt utrotningshotade direkt.. dom borde finnas i de flesta städer. så vad är grejen? Det skapar bara en himla massa traffik. hageby centrum är bättre i sådanfall för det ligger närmare stan och hageby/navestad + smedby o rambodal. och mig :) vid maxi kan man inte ens bo, så närmast där är ju kolmården, getå och åby typ. och det är inte ens nära. dessutom hatar jag att dom har bytt namn till Ingelsta Shopping. det är bara.. störande. fuult. onödigt. "kom som du äääär, till ingelsta shoppiing". spyyya.
aja, vi handla mat och gick runt i några affärer.
köpte;

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0