relax, don't do it

Skön temperatur ute, gillar känslan av att kroppsdelarna tappar känseln en efter en på väg till skolan. För att inte tala om hur de brinner upp när man kommer in i värmen. Solen skiner iallafall, det är alltid något.

Helg dessutom. Tänker ta det farligt lugnt, träna, plugga och övningsköra. Livets nödvändigheter just nu helt enkelt. Datorn ska i vilket fall inte stå för särskilt stor del av helgens timmar, om jag får bestämma. Trött på den och på allt annat tekniskt. Det enda jag behöver är anteckningarna på min röda älskling.

Har tänkt på hur efterbliven jag är rent tekniskt; drar inte runt på en egen MacBook eller smartphone. Rätta mig gärna om jag har fel, men kan vara så att jag blir den sista människan i Sverige utan smartphone. Överlever så jäkla bra utan och ärligt talat är det ganska kul att stå utanför hysterin. Smidigt att ha allt i ett, men å andra sidan kan jag lugnt sitta och se på när omvärlden tappar kommunikationsförmågan mellan varandra och uppslukas av den lilla skärmen som klistrats fast i händerna. Ironiskt egentligen hur folk sitter i grupper med varsin telefon framför ögonen.

Kör på med min rebelliska sida mot smartphones, vad ska det bli av världen, egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0